Raphael
Nie ma żadnych zalet. 
Mazgajowata i upierdliwa kontrola bezpieczeństwa. Twardy, stary ser to dla nich liquid. Do tego badanie płynów na okoliczność niewiadomo czego w jakiejś maszynie i ich niedokręcenie = późniejsze rozlanie w bagażu. Na oko 3/4 pasażerów przechodzących przez kontrolę ma rozbebeszane bagaże. Kilometry slalomu do bramek przez sklepy i kawiarnie, a potem zygzakami przez smutne, długie korytarze - lekko pół godziny od kontroli bezpieczeństwa. De facto brak ruchomych chodników. 
Raphael
Malusieńkie lotnisko, nie ma się gdzie zgubić, nie trzeba się nachodzić. Sympatyczna, nieczepialska obsługa na security i na bramkach (żałuję, że nie zaryzykowałem dodatkowej torby z pomarańczami... pewnie by bez mrugnięcia przeszła). 
Komunikacja z/do lotniska mogłaby być częstsza, nie jest też najtańsza. 
Raphael
Bardzo dobrze skomunikowane z Kolonią, zresztą dzięki linii kolejowej przebiegającej "przez" lotnisko nie tylko z tym miastem. 
Upierdliwa i ślamazarna obsługa, głównie na security, ale też na bramkach. 
Raphael
Bezproblemowa obsługa. Lotnisko malutkie, nie ma się gdzie zgubić. Niezłe ceny papierosów na duty free. A w ogóle główny plus to limit płynów w bagażu podręcznym :) 
Lotnisko malutkie, zbyt małe. Mało miejsc siedzących, szczególnie w strefie ogólnej. Ceny po przejściu przez security "lotniskowe", ale mając na uwadze, że można przenieść "prawie dowolną" ilość płynów, to bez znaczenia. Największy mankament to brak transportu publicznego z lotniska - najbliższa tania opcja to pociąg z oddalonego o 1,7 km przystanku Aerodom. 
Raphael
Wielkością dopasowane do potrzeb. Nieczepialska i w miarę sprawna obsługa. Możliwość bezproblemowego wypożyczenia auta w bardzo rozsądnej cenie. 
Zbyt wysokie ceny w sklepach i obiektach gastronomicznych. 
Raphael
Dużo elementów nawiązujących do twórczości Césara Manrique już na lotnisku wprowadza w klimat wyspy. Znakomita oferta korzystnych cenowo i bezproblemowych wypożyczalni samochodów. 
Lotniskowe ceny w sklepach. 
Raphael
Łatwa i przystępna cenowo komunikacja z miastem (metro). W sklepach wolnocłowych przystępne ceny lokalnych alkoholi (chociaż nie aż tak przystępne, jak na mieście). Bezpłatny bus łączący terminale. 
Przejazd busem między terminalami zajmuje troszkę czasu. 
Raphael
Lotnisko wielkości dworca PKS w większym powiatowym mieście. Główny terminal kryty blachą, zamiast zewnętrznej ściany same filary, zamiast klimatyzacji wielkie wentylatory... całość tej konstrukcji sprawdza się w praktyce i "robi klimat". Do tego sympatyczna, pomocna obsługa i nieczepialska kontrola. 
Drogie taksówki. W sklepie wolnocłowym wysokie ceny (może nie licząc rumu). 
Raphael
Lotnisko Atatürka (IST) jest (było) bardzo ciekawym lotniskiem. Duże lotnisko, multum sklepów i sporo gastronomicznych. Ceny nawet nie za bardzo przerażające, chociaż oczywiście taniej jest "na mieście". Można dolecieć "wszędzie". Lecąc Turkishem dobra oferta "przesiadkowa" - "darmowe" (w cenie biletu) jedzonko, wycieczki po Istambule, a nawet hotel (tu jednak spore ograniczenia). 
Ogromne, trzeba się nachodzić i nachodzić. Dość tłoczne, mimo dużej ilości miejsc siedzących, ciężko o jakieś wolne. 
Raphael
Mam wrażenie, że z tego lotniska da się dolecieć "prawie wszędzie". Miła obsługa (albo tak tylko trafiłem). 
Bardzo duże, a mimo to trochę ciasnawe. Trzeba się nachodzić. Trochę daleko od Mediolanu, a transport do tego miasta jest droższy z MXP niż z BGY. Ceny lotniskowe. 
Raphael
Ani za małe, ani za duże. Sprawna i w przyzwoita cenowo komunikacja z Mediolanem, nie trzeba szukać autobusu, to autobus znajdzie ciebie. 
Pewnie jakieś są, ale tylko tam przylatywałem, więc nie wiem. 
Raphael
Dobrze skomunikowane z miastami regionu, od Burgas po Słoneczny Brzeg (transport komunikacją publiczną). 
Drogie gastronomia, szczególnie w porównaniu z cenami "na mieście", i usługi. 
Raphael
Wylatywałem z 1. terminala Wizzem. Lotnisko wielkościowo dość średnie, ani małe, ani duże. Na plus, możliwość wniesienia własnych napojów (wniosłem wodę 2 l, napoczętą butelkę wódki 0,5 l). Przejście od autobusu do hali odlotów wraz zaliczeniem wszystkich kontroli (pytania ogólne i przyporządkowanie do "kategorii zagrożenia" > kontrola czy przeszło się przez pierwszą kontrolę > kontrola security > kontrola paszportowa) zajęła mi 30 minut... widocznie nie wyglądałem podejrzanie :) 
Tragiczny (drogi) dojazd w szabat. Ze względów bezpieczeństwa mają tam jakiś wyjątkowy "algorytm", w wyniku którego potrafią "trzepać" podróżnych długo i wnikliwie (szczegółowe sprawdzanie bagażu, dziwne pytania) :( 
Raphael
Dobrze skomunikowane z Eilatem. Autobusy Egged są zgrane z przylotami i odlotami, stały koszt przejazdu 21,5 NIS (OW). Po przylocie w "hali" (może 10x15 m), w której oczekuje się na kontrolę paszportową, dystrybutor z wodą (ciepła i zimna) i kubkami. 
Trochę daleko od Eilatu... ale za to ładne widoki po drodze widoki. 
Raphael
Dobre skomunikowanie ze Splitem i Trogirem (linia autobusowa nr. 37, przewoźnik Promet Split, lub dwa razy droższy autobus lotniskowy). W odległości 15-20 min piechotą plaża (nie powalająca wprawdzie) nad Adriatykiem. 
Lotnisko bardzo małe, za małe, przy kumulacji kilku lotów w mniej więcej tym samym czasie brak miejsca nie tylko do siedzenia, ale nawet i do swobodnego przemieszczania się. Ceny wysokie, nawet jak na Chorwację, np. 0,5 l woda około 12 zł (IX.2017). Po kontroli bezpieczeństwa mało miejsca, żeby na spokojnie pozakładać paski, saszetki, pochować klucze, portfele itp. 
Raphael
Duże, ale nie za duże. Taki mocno rozciągnięty prostokąt. W środku łatwo się zorientować, wszystko przejrzyste. Duży wybór wypożyczalni samochodów. 
Ceny lotniskowe. 
Raphael
Dobrze skomunikowane z Trójmiastem (peron kolei SKM praktycznie tuż obok Przylotów).
W miarę tani dojazd na/z lotniska. 
Czepialska kontrola bezpieczeństwa.
Tylko część połączeń kolei SKM jeździ z lotniska do Gdańska Głównego - większość kończy się na Gdańsku Wrzeszczu (ale to może nie do końca wina lotniska). 
Raphael
Nawet szybka kontrola dokumentów.
Daleko od Londynu, ale dojazd może okazać się rewelacyjnie tani (first minute). 
Daleko od Londynu i dojazd może okazać się drogi, możliwe spore opóźnienia w transferze :( 
Raphael
Lotnisko wystarczająco duże, żeby wszystko zmieścić, ale nie na tyle ogromne, żeby się bezsensownie nałazić. Ładnie zagospodarowane otoczenie, zadbana roślinność. 
Drogie sklepy (+50% do cen z wyspy). 
Raphael
Dobry oraz tani dojazd do Barcelony i okolicznych miejscowości (pociąg, autobus). W miarę sprawna kontrola bezpieczeństwa. 
Lotnisko jest wielkie, czyli trzeba się sporo nachodzić. Połączenie przylotów i odlotów w tej samej przestrzeni lotniska powoduje spory tłok i małe zamieszanie. Duchota po przejściu przez kontrolę bezpieczeństwa (pewnie po to, żeby kupować napoje w "ichnich" sklepach). 
Raphael
Czysto, uprzejma obsługa. Lotnisko dobrze skomunikowane z Kopenhagą. Wielkie - jest dużo miejsca na wszystko. 
Ceny lotniskowe z dodatkową poprawką na Danię. Wielkie - trzeba się nachodzić 
Raphael
Ogólnie rzecz biorąc bardzo przyzwoite lotnisko:
- lotnisko jest duże, wszystko się w nim mieści bez problemów;
- spory wybór gastronomii i sklepów (ceny niestety "lotniskowe");
- dobra i w miarę tania (jak na Hiszpanię) komunikacja autobusowa z regionem. 
Czasem plusy stają się minusami:
- lotnisko jest duże, dostanie się z samolotu do wyjścia trwa i trwa (minimum 15 minut z samym bagażem podręcznym);
- żeby dostać się na odloty, po kontroli bezpieczeństwa trzeba zrobić "wycieczkę" przez spory sklep. 
Raphael
Niezła siatka połączeń. Czysto. W Pyrzowicach multum prywatnych parkingów. Ładny wystrój korytarza z samolotu do hali przylotów (kolaże atrakcji województwa śląskiego). 
Mała liczba toalet. Drogi i słabo spasowany dojazd komunikacją publiczną z aglomeracji. Drogi parking (5 zł za samo machnięcie szlabanem). Brakuje mi Ryana KTW-GDN i KTW-WMI :) 
Raphael
Lotnisko dobrze skomunikowane z Dortmundem i innymi miastami. Używając komunikacji miejskiej, transfer jest w przyzwoitej cenie. Czysto. 
Karygodnie mała liczba siedzeń w strefie przed kontrolą bezpieczeństwa (naliczyłem aż trzy (!) plus parę więcej dla inwalidów) 
Raphael
Dosyć rozbudowana siatka komunikacyjna z różnymi miastami w Belgii i w okolicznych państwach, dostępna w różnych cenach (od 5 EUR OW, o ile się uda z wyprzedzeniem upolować bilet). 
Tłok i mało miejsca w części ogólnodostępnej. Drogie sklepy, zarówno w części ogólnodostępnej, jak też po przejściu 'security'. Dość drogie (17 EUR na miejscu OW do Brukseli) połączenia z okolicznymi miastami-atrakcjami. 
Raphael
W chwili obecnej dysponuje sporą siatką tanich lotów. Poza tym jest nowe-czyste i całkiem estetycznie urządzone. 
Mało miejsc do siedzenia w części ogólnodostępnej, trochę więcej po przejściu kontroli bezpieczeństwa. Po wyjściu z samolotu musiałem obejść dookoła prawie całe lotnisko, aby dostać się do sali przylotów - w mrozie i śniegu nie byłoby to przyjemne. 
Raphael
Miła obsługa. 
Zbyt małe pomieszczenia, szczególnie po przejściu kontroli bezpieczeństwa - przypuszczam, że wkrótce to się zmieni, bo aktualnie (VIII.2014) lotnisko to jeden wielki plac (roz)budowy. 
Raphael
Bezproblemowa, nieczepialska kontrola bezpieczeństwa oraz darmowy parking. A poza tym to jedyne lotnisko na wyspie ;) 
To, że lotnisko jest małe, nie powinno automatycznie oznaczać, że musi być byle jakie:
- brudne toalety, bez mydła i papieru;
- mało miejsc siedzących do oczekiwania;
- wewnątrz pomieszczenia albo z mrożącym nawiewem, albo ze smrodem stęchlizny;
- po przejściu kontroli bezpieczeństwa brak ekranów wyświetlających odloty i numery bramek.